Wat doet een virtueel assistent (VA) nou eigenlijk?


Vaak als ik uitleg dat ik vanuit huis werk als virtueel assistent .....een VA?

Zie ik aan hun gezichten dat ze geen flauw benul hebben  wat een VA eigenlijk is, laat staan dat ze weten wat ik voor werk doe. Aaaahhh zeggen ze dan je bent een secretaresse.........Nee, dat is niet wat ik doe, een VA is geen secretaresse!

Wat doe ik dan wel............als een zelfstandig ondernemer of een druk bezette ouder iemand nodig heeft die ze wat werk uit handen kan nemen, door bijv. hun agenda te beheren. Dan kunnen ze mij inhuren op freelance basis. Oooh is dat alles, hoor je ze denken. Nee dat is niet alles. Er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan alleen afspraken in een online agenda zetten. 

Een virtueel assistent, ofwel een online duizendpoot neemt vaak de dagelijkse terugkomende taken voor haar rekening, maar kan ook eenmalige freelance opdrachten uitvoeren voor als je even een paar extra handen kan gebruiken.. 

Een zelfstandige ondernemer is vaak meer tijd kwijt aan de dagelijkse terug kerende taken als marketing, social media, e-mails lezen en beantwoorden, nieuwsbrieven schrijven, blog berichten posten, etc. dan een groot bedrijf die voor elke handeling personeel in dienst kan nemen.

Een kleine zelfstandige, een ZZPer,  is vaak alle avonden en in het weekend nog bezig met zijn of haar werk. En hoe leuk ze ook hun werk, bedrijf en alle vrijheid vinden, er is ook nog zoiets als een privĂ©leven,  familie, vrienden en sporten.

Mijn werk bestaat dus uit het helpen en ervoor zorgen dat mijn opdrachtgever plezier in zijn werk houdt en niet verstrikt raakt in allerlei bij-zaken wat hem of haar alleen maar heel veel onnodige energie kost en weinig oplevert.
Dat is het werk van een virtueel assistent....veelzijdig en uitdagend.


Wil je meer informatie waar ik je mee kan helpen. Klik dan vrijblijvend rechtsboven op het aanvraag formulier....je kan het gelijk invullen en verzenden.